tisdag 15 december 2015

Snart tillbaka!


Efter en lång bloggpaus är vi tillbaka! Jag behöver skriva och dokumentera allt som händer med hundarna och vad vi gör för att kunna se tillbaka senare och kika på vad vi pysslat med! 

Nu är det alldeles snart ett nytt år. 2015 har vart ett jobbigt år för mig. Jag har vart/är utmattad och vart/är inne i en depression sedan augusti då jag dels innan dess har jobbat och pluggat så mycket konstant i över 2,5 år utan semester. I augusti gick mitt vikariat ut och det fanns inte möjlighet att förlänga. Jag älskade mitt jobb av hela min kropp och själ så det tog väldigt hårt på mig. 
Jag är på god väg framåt och jag är snart klar med skolan för detta året och har ett nytt jobb där jag jobbar 50%. Så hälften studier och hälften jobb har gett mig rutiner och en mening samtidigt som det inte gjort mig för trött utan jag har klarat av att göra saker både innan och efter jobbet.

Nu är jag på banan att komma tillbaka till mig själv. På vägen har jag stött på en del mindre och en del större prövningar och för några veckor sedan vände mitt liv på en sekund. Jag har inte bearbetat, accepterat eller landat i detta men jag har bestämt mig för att låta det ta den tid det behöver och med hjälp av mina fina stöttepelare i livet så klarar jag det med deras hjälp. 

Jag har av naturliga skäl inte haft någon energi eller ens tanke om att blogga. Jag har inte velat och jag har inte haft någon lust alls. Men i min resa tillbaka så är det en av sakerna jag vet att jag behöver komma igång med igen.

2016 kommer bli bättre. Jag har strukturerat upp mina tankar och drömmar, jag ser framåt och har en hel del att se fram emot. Med all peppning av vänner och hundfolk runt mig har jag bestämt mig för att starta Hedda i rallylydnad bland annat och Dessie ska få testa på HTM. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar