söndag 19 april 2015

Bravecto!


Förra veckan hämtade jag ut Bravecto på apoteket. Jag har funderat på fästingmedel sedan förra sommaren i princip - hur ska jag göra denna sommaren? Gift? Ingenting? Citronspray? Bärnsten? 

En sak jag var 100 % säker på var att inte använda mig av något slags gifthalsband. Självklart vill jag att mina hundar ska ha så mycket naturligt runt omkring sig som möjligt. Men jag måste se till min ras; golden som älskar att bada. Att smörja hundarna med olika ihopkok med rosmarin och allt vad det innehåller är helt onödigt. Det kommer försvinna hela tiden. 

Bärnsten har jag hört att många är nöjda med men lika många som inte märkt någon skillnad alls och som fått jättemånga fästingar. Halsbanden är jättefina och jag skulle lätt kunna ha det på mina hundar för syns skull, haha! Men även här kommer dilemmat; mina hundar badar. 

Jag har bestämt mig för att använda Bravecto som jag vet att väldigt många av de personer jag litar på använder också. Det är inget gift som sitter på huden. Vissa tycker det är obehagligt att hundarna äter det och tycker att det är bättre med halsband, men när hunden haft halsbandet på sig och du sett en reaktion kommer det inte hjälpa att tvätta av hunden. Det är grovt starka saker vi snackar om. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar