lördag 30 augusti 2014

En riktig träningsdag!

Idag har vi vart iväg på en riktig träningsdag verkligen! Cia och Fredric hämtade upp mig och tjejerna hos mig. Första stoppet var Arken för att köpa hundmat. Arken har ett jättebra erbjudande på Mush nu där man får ta två för en och eftersom Vaisto är rätt dyrt (ca 50 spänn för 800 gram) så borde ni alla Mushare passa på! 

Sedan åkte vi vidare till Hööks för att köpa ett täcke till Hedda så hon inte ska bli kall nu när det börjar bli så kallt ute. Vi hittade ett för typ 45 spänn som passar henne så hon kan växa i det ett tag. Hedda var jätteduktig i båda affärerna och kikade runt. Hälsade på två damer och ett butiksbiträde - helt okej om du frågar Hedda. <3

När vi var klara där åt människorna Burger King och efter det drog vi oss till Borås BK där vi träffade Sandra (som driver Sandras hundcenter <-- länk!). Jag och Hedda ska hjälpa Sandra och vara med i någon slags filmgrej till hennes företag snart. Det kommer bli så jäkla roligt och vi längtar så! 

Fredric körde agility med både Goldie och Freja, Cia hjälpte mig med rolig valpträning! Det var verkligen precis det - ROLIGT! Klara färdiga GÅ kommer vi träna mycket på, den var skojigast! 

Jag och Dessie körde en tunnel och sedan fokuserade vi på olika tricks vi lär oss nu. Ett av dom börjar sitta som attan nu och vi har massa roliga på gång att lära oss. Jag är riktigt sugen på att gå en freestylekurs på HallåHund för Lovisa Kallerhult med Dessie. Får kika på det till våren eller något. Cia vill också gå så får hårdträna så vi kan gå fortsättning båda två. Cia får lära mig helt enkelt ;-)


På G att gå in till Hööks!

I den stooora färgglada butiken finns det mycket att kika på och lukta in!

Ankan var bra tyckte Hedda. Ska kika efter liknande på Gekås imorgon.

Lilla baby! Detta täcket blir det. Fint och mjukt och bra. Hon störs inte nämnvärt av det. :)

Duktiga valpis åkte i bur! Så duktig och lugn. Ibland lite voff men det tränade vi på. Dessie gillar inte bil och det tycker jag är rätt jobbigt. Därför är det viktigt för mig att Hedda är mer okej med det så jag inte har två voffs som ogillar bilåkande. 

Cia och Goldie på Borås BK.


Min prinsessa! 


Här kör vi KLARA FÄRDIGA GÅ. Roooooligt!

Älskade älskade grisfis! <3

Alltså dessa brudar! Så söta.

Lördagsgodis såklart!!!


Uppdatering; *detta var det godaste godiset i världen ge mig MEEEER, stick till affären människa, vi vill ha meeeer!!!!*





1 kommentar:

  1. Det borde vara förbjudet att vara så söt!! :D Blir valpsjuk! :)
    (Har svarat på din kommentar om halsbanden på min blogg)

    SvaraRadera