torsdag 19 februari 2015

Världens bästa byxor!






Woho! På söndag är det dags för mig och Hedda att springa i ringen igen! Denna gången är det för Goldenklubben som vi ställde för tidigare i vintras. Denna gången kommer vi dessutom ställa mot två av Heddas kullsyskon vilket är jättespännande men också nervöst.

Jag vet att många i hundvärlden tycker att utställning är befängt och tråkigt. Dessutom ställer sig många frågan om varför man ska ställa ut sin/sina hundar om man ändå inte är uppfödare. Personligen tycker jag att utställning är jätteroligt! Jag får träffa folk som brinner för samma ras som jag, se olika typer och träffa roliga individer. För att inte tala om vilken superbra och rolig miljöträning det är för hunden.
Att den blir bedömd är spännande och intressant. Alla domare går på olika saker och gillar det ena bättre än det andra. Det är ju också ett roligt kvitto för uppfödaren att se hur kombinationen har lyckats rent utseendemässigt också.

Jag är superpepp inför söndag! I tisdags var vi på ringträning på Hundspektra och det gick galant. Jag lärde mig en rad nya saker och tror att det har lugnat mina nerver en hel del. För såna finns det gott om, vill jag lova!

1 kommentar:

  1. längtarefterrasvovvesåjagocksåkannördställavovvebaraförattdetärkul!

    SvaraRadera