måndag 11 maj 2015

Memory trainer!

Jag har testat Memory Trainer under några veckor nu och både jag och min sambo tycker det är lika roligt och spännande att se hur hundarna tar till sig den. 
Vi började med att fylla behållaren med gott godis och visade hundarna knappen. Vi pekade på den och la på kommandot ”tryck”. Eftersom varje lyckat tryck genererade i godis från maskinen så förstod dom ganska snabbt vad som gällde! 
Man kan utveckla träningen hur långt som helst! Man får med både en hållare så att knappen inte flyger iväg hela tiden om du har en ivrig hund, en sugpropp så att man kan sätta fast den på exempelvis kylskåpet. Man får även med sig en liten skopa så att man kan hälla i fler godisar samtidigt. 
Det fiffiga med godisbehållaren är att man kan reglera hålet så att du kan använda vilka godisar du vill! Vi har testat med agilitysnacks, torrfoder och blodpudding. Hundarna har fått arbeta för sin middag genom denna och då tar det tid och de är rätt så trötta efteråt.
Då min ena hund älskar att trycka på knappen och den andra älskar att stå och vänta på att godisarna ska trilla ut utan att behöva göra något märkte jag snabbt att den som gillar att trycka på knappen stod och matade den andra! Därför är det bra att ha hundarna skilda från varandra när man tränar.
Jag har valt att träna in grunden noggrant och inte kasta mig för snabbt fram. Vi har successivt ökat avståndet från knappen och Memory trainern och nu kan vi ställa dom i två olika rum - hjärnkontoret arbetar hårt men kroppen galopperar i glädje när de lyckats trycka på knappen och hör hur det trillar ut godisar från maskinen! Det roliga med den är att det finns två olika ljud så hundarna snabbt kan koppla ljudet, godiset och trycket! 

Memory trainern kan du köpa hos vår favorit Csigora! Klicka här för att komma direkt till produkten. <3


Tryck på knappen så att det trillar ut godis eller mat!


Man blir himla trött




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar