måndag 6 april 2015

Träning @ Hundspektra


Igår hyrde jag + tre vänner Hundspektras lydnadshall i en timme. Jag och Hedda satte oss en bit bort för att ge henne bäst förutsättningar för att lyckas hålla sig i skinnet beträffande skällande och andra tokigheter. 

Vi tränade fotgående, kontakt, signaler, att stanna och vara tyst på filt osv. Vi tränade varenda minut av vår timma och allt gick verkligen hur bra som helst. Tre gånger skällde hon och då var det för att uppmana matte att hon ville ha godis. 

Vår träning har verkligen gått framåt och igår var det jag som gällde och inte alla runt omkring vilket är ett stort steg framåt. Skällandet var en stor skillnad och hela attityden mellan oss två var jätteskön. Jag är verkligen så nöjd med gårdagens träning och jag inser att jag behöver komma ut mer utanför hemmet och våra träningsställen som vi har utomhus. 

Bilden snodde jag från Petra som gick runt och smygfotade lite. :* 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar