tisdag 18 november 2014

Föreläsning - Game On Dog

I fredags efter att jag stängde på jobbet åkte vi till HallåHund för att gå på föreläsning med Game On Dog. Föreläsningen handlade om belöning och belöningsutveckling. Jag tycker alltid det är roligt att gå på föreläsningar och man lär sig alltid något nytt, får nya tankar och idéer. Min egna träning bygger på positivitet och belöning och det var skönt att få bekräftat att ens tankar och funderingar om hundträning är något vettigt. 

Både Jessica och Lina verkar vara två fantastiska personer. Jag blev inspirerad, glad och intresserad av att lyssna på dom. Jag brukar annars ha svårt att koncentrera mig på längre föreläsningar men denna var det inte alls några problem för mig att koncentrera mig på. 

Under söndagen gick jag ut på en riktig belöningspromenad med Hedda sent på kvällen, finns ett inlägg om det också. Jag var peppad till tusen, hade med mig flera sorters godis och hennes absoluta favoritkampfläta. Vi använde oss av leksaken på typ fem olika sätt och jag tror att om någon person från husen runt omkring oss såg oss tänkte dom antingen 1) jäklar vad roligt dom har! eller 2) bör jag ringa polisen? människan är spritt språngande galen som tjoar och leker jage med sin HUND!

Jag är jättenöjd! Den var värd att vänta på, för jäklarns vad jag har längtat. Dessutom gillar jag när hundar är välkomna på föreläsningarna och på denna var det bland annat golden, staffe och kelpie!

I framtiden ska jag gå deras Kreativ Hundförarutbildning






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar