onsdag 10 september 2014

Dag 4; din första hund.

Dagens utmaning är alltså att skriva om sin första hund och det tar lite emot att göra det. 

Tessan, en sheltie med det finaste ansiktet i hela världen. Med krusig päls vid öronen och mjukaste pannan.  När jag var liten var jag väldigt ensam och utanför. Jag tänker inte gå in mer på det för det blir väldigt långt. Men Tessan har vart en stor trygghet för mig när jag var liten. Det är egentligen min farfars syster, Birgitts, hund. Men vi sa alltid att Tessan var min också. 

Hon var den snällaste av snällaste. Skulle aldrig göra en fluga förnär och var med på alla mina påhitt. Det var som att vi kunde prata med varandra och hon var den viktigaste vännen för mig. Vi gjorde tricks och egna lekar. Jag pratade mycket med henne och hon var alltid där, vid sidan och ville alltid ha roligt.

När jag fick samtalet om att Tessan hade dött bröt jag ihop och jag minns det än idag. Jag stod inne i vårt badrum och bara grät. I många år har jag saknat henne på ett jobbigt sätt, nu är jag mest väldigt tacksam att hon bjöd in mig i hundvärlden.

Bilden på henne kommer alltid finnas med hemma hos oss. Älskade lilla Tessan. <3

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Vilken mat äter din hund
Dag 6 – Renrasig eller blandras
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Ditt bästa godisrecept
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane
Dag 19 – Varför har du hund
Dag 20 – Ditt mål för 2015

1 kommentar:

  1. Vad fint att läsa om din Tessan! Blir lite tårögd också för att de betyder så mycket! <3

    Ellie är nu nästan 19 veckor om jag räknar rätt. :)

    SvaraRadera