söndag 1 september 2013

Dogparkour Borås 1/9

Idag var det dags för en liten helgpromenad med gänget, vi blev en liten skara tappra tjejer som trotsade regnet.

Jag tog över Liten under promenaden så att Anna kunde fokusera på Mini. Det var så roligt och härligt att få lära känna Liten, att bara vara vi två och gå en bit bort från hans matte. Han har ganska svårt för att fokusera och vill mer än gärna springa fram till resten av gruppen, men dom gångerna han lyssnade var han jätteduktig. Även om framstegen tycks vara små så är dom inte det, det minsta lilla är stort nog för deras självförtroende, kroppskontroll och balans. Liten är hur som haver en underbar hund, jag är alldeles kär!


BERÖM
Det är viktigt med beröm och belöning!
DESSIEE
Min lillasyster parkourade lite med Dessie medan jag fotade/var med Liten.
EBBAIDA
Staffen Ebba & hennes matte Ida. Duktiga! :D
GRETA11
Elva gjorde "tassen" på Gretas rygg. Fina & duktiga!
EEBBA
GRETAPETRA MINI
Mini! Fina fina Mini!
VATTEN
Det är viktigt att tänka på att vissa saker blir väldigt hala, tex lekparker osv.
LITEN1
(Liten <3)
DIXONNN
Kläder efter väder! Skydd mot både kyla & regn.
RÖD
Ta gärna på era hundar ett värmande täcke de dagar som det blåser kallt ute eller ett regntäcke de dagar det regnar. Då slipper hundarna bli kalla och blöta. Bättre att hunden får hålla sig varm och torr. Vi ska också införskaffa oss ett regntäcke men jag har inte bestämt om det blir ett vanligt svart från Hurtta eller om det blir ett rosa från Hurttas lifeguardkollektion (ett sådant som Liten har).
KALKON
När vi kom hem och värmt oss blev det kalkonklubba. Jag köper kalkonklubbor på Citygross i deras frys från märket ÅKE P, mer att jobba med än en kycklingklubba.

1 kommentar:

  1. Hej Alexandra! Ewa här...Jag ser att du ger Dessie kalkonlår - men, men ....en gyllene regel är som jag lärt mig sedan många år...inga F-ben; fisk, fågel, fläsk. De splittras lätt och blir som nålar som kan perforera tarmarna på hundar.

    SvaraRadera