onsdag 30 mars 2016

Tävlingsredo!

Hej! 

Nu är jag åter hemma efter en minisemester i Värmland. Jag och min familj har åkt skidor och haft
det alldeles fantastiskt. Jag sitter här med ömma vader och funderar på hur det kommer kännas imorgon på min planerade löptur med Hedda. 

I maj är det freestyletävling i Hallsberg som jag och Hedda ska vara med på! Jag är så himla taggad på att få testa att tävla med Hedda utanför utställningsringen. Sedan Hedda var valp har hon alltid vart väldigt energisk. Jag har slitit med vardagsträningen, hon har haft stora problem med passiviteten, jag har tvivlat på mig själv så många gånger. 

Men jag har kämpat och vi har vuxit tillsammans. Idag är Hedda fortfarande otroligt mycket hund, men hon har blivit ett riktigt guldkorn. Min fina vän Cia har alltid peppat mig och hjälpt mig. Hon var den som satt och försökte få mig att förstå att Hedda kommer bli en jäkel på det vi tar oss an när jag suttit alldeles hopplös i bilen på väg hem från valpkursen. Idag förstår jag att det hon pratade om stämmer. 

Hedda kommer kunna komma långt, bara jag fortsätter kämpa med henne och tror på både mig själv och henne och idag sitter jag med en hund som ska tävla i Heelwork To Music!




Hedda kan faktiskt titulera sig som modell för Hundspektra! Bilderna är från fotograferingen i Bubblerooms fotostudio. Tja, ni kan ju tänka er en högenergisk valp på ett sånt ställe. PARTY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar