tisdag 17 november 2015

Foderdjungel...

Dessie har börjat med ett nytt foder! Det hon gick sist på var Standardt men hon tycker verkligen inte om det. I perioder går det bra, men ganska ofta spottar hon ut kulorna och jag vill att mina hundar ska njuta av sin mat. 

En del anser att man inte ska fjäska med dom utan sätta ner skålen och ta bort den om det inte duger. Jag kör inte så, om min hund inte gillar sin mat är det min plikt att hitta något som hon tycker är gott och mår bra av. Problemet med Dessie är att hon får klåda och röda missfärgningar i pälsen av för högt protein. Nu har vi hittat Magnusson och än så länge fungerar det superbra! Hennes päls är jättemjuk, hon har inte fått några missfärgningar och hon tycker att det är gott. 

Hedda äter annars Nordic färskfoder. Men jag tycker i ärlighetens namn att det är så himla bökigt. Det ska tinas, portioneras in och hålla på. Dessutom bor vår återförsäljare i skogen utanför Borås och den vägen till henne är inte rolig att köra och framför allt inte på vintern. Så nu snurrar tankarna om att ge henne Brit Care vilt och potatis som hon åt innan Nordic. Hm. Jag funderar på detta hela tiden. Denna djungel! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar