torsdag 16 juli 2015

Ankrumpa!

 Hej och hå så tider går! 

Nu är det äntligen sommar och ingen är mer glad än min lilla Dessie som älskar att bada. Dessie är 12 år ung och så fort vi kommer till en strand börjar hon dra, gnälla och kutar sedan ner raka vägen till vattnet.
Allt blir ju givetvis mycket roligare med festliga leksaker att apportera. Jag har testat många olika och man kan tro att allt går hem hos en badglad fröken men icke - är leksaken inte tillräckligt rolig får den guppa vidare och Dessie struntar i att hämta den. Några gånger har jag fått simma ut och hämta....

Hedda då? Vad tycker hon om vatten? Fram tills för några veckor sedan gick Hedda endast vid strandkanten och tyckte att det var riktigt äckligt att gå för långt ut att botten försvann. Jag vill gärna starta Hedda på ett WT och då kan du inte ha en hund som varken kan eller vågar simma.
Så på med flytvästen och i med leksak i vattnet så gick det efter några försök.

En solklar favorit är ankrumpan från Chuckit som finns att köpa hos Csigora! Jag tar alltid med mig två leksaker så att hundarna har varsin i vattnet men det är lönlöst så länge jag inte skaffat mig en till ankrumpa. Båda hundarna tävlar om att få hämta den till mig eller husse.
Den syns tydligt i vattnet även om det kommer vågor och dessutom är den så otroligt gullig!

Den finns i två olika storlekar och färger. M och L och grön eller orange. Mina hundar har den största och den passar perfekt i deras munnar.
Klicka här för att komma direkt till rumpan på Csigoras webshop! <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar