torsdag 12 mars 2015

Vårpromenad

Igår slutade jag redan klockan ett och skyndade mig hem till hundarna. Solen sken och det var riktigt varmt ute. Man kunde verkligen känna doften av varm vår! 

Vi gick en promenad runt sjön och stannade till i fårhagen för att springa lösa lite och sträcka på benen. Som tur var så var det helt tomt så vi kunde gå in. Förutom en gubbe som prompt tyckte att hans Schnauzer skulle få leka med mina tjejer. Fast att jag förklarade att vi hellre går därifrån då, försökte han släppa in sin hund. Till slut förstod han och blev jättegrinig. Det kan han gott vara då! 

Sedan gick vi vidare och traskade ner till sjön. Vi balanserade på smala fiskebryggor, Dessie stannade vid "sin" badplats (hon badar alltid där på våren och sommaren) och fick doppa tassarna och gå runt en stund. Hedda tyckte sjön var skitkonstig (har hon tyckte sen hon var liiiiten) och skällde ihjäl en barkbit som flöt nära kanten.

På andra sidan sjön gick vi mot den andra stranden och där blev hon helt tossig och flög ut i vattnet utan lockbete eller någonting. Så roligt att se hennes utveckling! :)

Det var helt underbart att gå helt ensam med tjejerna. Bara vi tre i värmen. <3 


Världens finaste Dessie i hennes sele från Amoken <3 


Alltså, jag höll på i säkert fem minuter och fotade hundara. Så sjukt duktiga som bara väntar!




Barkbiten ska döö!

Så mallig <3

Det går inte att inte älska er två <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar