torsdag 19 februari 2015

Heddalicious!

Hedda, Hedda, Hedda! Min lilla guldkotte som blivit så stor nu! Det känns som att det var igår jag åkte och hämtade dig. Nu är du så stor att du snart kommer löpa första gången - den tanken är nästan svindlande! Löp!? Hon är min valp! 

Någonstans nu inser jag att hon faktiskt inte är en valp. Åtminstone inte enligt boken. För mig kommer hon alltid vara min valp, även om hon idag klassas som unghund. Egentligen finns det bara massa roliga saker att se fram emot. Vi har flera utställningar framför oss och i april kommer vi förmodligen börja en tävlingslydnadskurs på Hundspektra. En gren jag är alldeles grön i men som jag uppfattar har växt mycket inom den unga kretsen av hundfolk den senaste tiden. 

Det ska bli så roligt att få smaka på alla kommande saker. Agility kör vi en del grunder utan hopp och mycket tunnlar. Dock på en väldigt basic nivå i korta pass och rätt sällan, men oj så skoj det är! Att få se henne växa och se vad hon tycker är roligt. För enligt mig är det såhär, att oavsett vad jag tycker är roligt är det viktigaste för mig att Hedda har roligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar