lördag 13 december 2014

Kampfläta med fårpäls!

Dessie är en elva år gammal dam som inte är särskilt mycket för lek. Hon vill hemskt gärna bära saker givetvis, då hon är en apportör. Jag har velat få fram mer lek i henne för det är en så stärkande och rolig belöning men jag har inte hittat något som hon verkligen tycker är värt att leka med flera gånger.

Hedda däremot älskar att leka! Det är drag och jakt och skakande! Desto längre tid jag haft henne har jag märkt att hon är lite som Dessie, leksaker duger inte efter en viss tid. Värdet tappas och hur jag än betett mig så har det inte var så roligt som det var i början.

Jag har fått äran att testa några produkter för The Famous 5 och bland annat en kampfläta med fårpäls i. Det första jag gjorde när jag fick hem den var att testa hur Dessie skulle reagera. Först var den inte så intressant men när hon insåg att det var päls på ena sidan var det en helt annan femma.

Jag tog med mig flätan ut på promenad. Dög den att hämta? Ja! Bära? Ja! Jaga? Ja!
Dessie tyckte alltså att den var mer än godkänd. Hon fick bära med sig den hem och göra sin ritual hon gör med pinnar - springa hem och kasta sig på den på gräsmattan. Jag lät det vara där för den gången, att testa kampa med den skulle kunna förstöra den känslan hon fått till flätan precis.

Jag testade därefter med Hedda som blev rätt hispig och överlycklig av den. Det var kamp med en gång och idag är det en av hennes bästa belöningar. Jag har ofta med mig den ut på promenader så vi kan spontanleka, den är rätt så lätt att ha med sig. Den väger verkligen ingenting och är välgjord så det känns som att den kommer hålla ett bra tag. Till skillnad från de kampflätor matte försökt göra... ;-)

Idag kan Dessie tänka sig att kampa med den, hon vill gärna skaka den och det är ett väldigt högt betyg. Lyckas en leksak charma in sig på Dessie såpass stort så är det något roligt och spännande. En dam som inte bjuder på mycket lek vill plötsligt leka - hurra!

En sista grej som gjort att jag är väldigt nöjd med kampflätan är att Hedda tycker om den så mycket att jag vågar ha henne lös på trädgården. Jag vet att hon kommer när jag har flätan i handen, det är inte värt att sticka då! Det är en skön känsla för en annars lite hönsig valpmatte! <3



















 Medan Hedda lekte med kampflätan roade sig Dessie med en fin orange boll... Men den recensionen kommer i ett eget inlägg! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar