lördag 16 augusti 2014

Priima NK


Igår åkte jag, Ida och Anna till Örby för att köpa 80 kilo färskfoder! Jag och Cia ska dela på en låda (10 kilo var, en låda innehåller 20 kilo) för att se hur våra hundar mår av det. Jag tror att det kommer bli superbra men eftersom det inte innehåller såå mycket kalk så får vi tillsätta det. 

Vi köpte alltså direkt från fabriken och gubbarna där var jättetrevliga och svarade på våra frågor. Jag frågade varför det står att Priima NK är "kompletteringsfoder" och det är det ENDAST för att ägaren personligen tror att hundar behöver spannmål. Det går alltså utmärkt att använda NK (utan spannmål!) som helfoder även om ägaren inte tycker att det är det. Var och en tror på det den vill, så är det ju med foder. :-) 

Priima NK innehåller i alla fall nöt från Värmland och kyckling från Öland. Innan fick man med ett extra paket med tex hals och mage när man köpte kyckling i affär (någon kanske minns det?) men det går till Priimas foder nu bland annat istället. 

Korvarna väger 1 kilo styck och därför behövde vi dela på dom igår när vi kom hem till Cia med det stora paketet. Vi provade två olika tekniker och ett inlägg om dessa kommer senare - jag och Cia var iaf lyriska över ett av dom ;-)

Cias hundar kom titt som tätt ut på balkongen för att se vad sjutton vi höll på med. Det både lät och luktade supergott ju! Och vad vi kunde se igår har i alla fall både Goldie och Freja godkänt maten! Dessie ska få smaka ikväll. Spännande! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar