lördag 2 augusti 2014

Favoritleksaker



Jonna skrev ett inlägg om jakten på den perfekta leksaken. Jag blev inspirerad och kom att tänka på leksaker och Dessie. Hon är ju en retriever och gillar att bära, jaga och apportera. Det har jag kunnat nyttja i agilityn genom att kasta iväg leksaken när hon exempelvis kommer ut från en tunnel. Hemma går hon runt med leksaker, biter på dom och sover med vissa. En del saker jag köper ratar hon totalt men andra älskar hon så himla mycket. 
Ikearåttor är en favorit hemma hos oss men eftersom jag köpt så mycket fina och andra grejor som är roligare är dom inte på topp längre. Dom får ofta ligga kvar i leksakskorgen och duger ibland. Här kommer en liten presentation av favoriterna här hemma; 

Alien från Jolly Ball som piper och med massa roliga armar. Populär hos många! Flyter i vatten också. 

Igelkott som jag köpte till henne när hon opererade ut en tand i Gbg. Från början var den mycket mjuk och gosig. Nu luktar den snusk. Piper i ansiktet och är en av dom bästa leksakerna!

Vanlig vattendummie. Kommer alltid vara lika populärt.

Kamptrasa som jag köpte för ett år sedan från Dogparkour Sweden. Jag köpte den när jag var hos dom och blev instruktör. Detta är en periodare men som ofta får följa med upp i sängen på kvällarna när hon ska visa något.


Hol-ee roller som jag tryckt in päls från Gotlandsfår. Nu är den poppis att springa efter här hemma. Får se hur den är på träning. Ska bli spännande :D 

Kamptrasa med kaninskinn och pip! Denna är BÄST. Jag slänger iväg den och ibland kampar vi. Den är högt älskad och inte riktigt lika fin och mjuk som den en gång var ;)


Hallå. Vad ska du göra med mina leksaker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar