lördag 21 juni 2014

Välkomna, darlings



Vi har hela tiden vetat om att valparna skulle komma runt midsommar. Jag har kollat min mobil ungefär hela tiden de senaste dagarna men igår var det nästan olidligt! Jag satt hela dagen under hela vårt firande och bara ville skrika för jag var så nervös. Men icke, inget sms från Tina. Hon vet hur mycket jag ser fram emot det hela och hur dåligt jag mådde av att den senaste valpen som jag egentligen skulle haft dog. Jag visste att Tina skulle höra av sig så snabbt hon kunde. Men under kvällen uppdaterade hon sin Instagram med bilder på sina fina döttrar från deras firande så det kändes lite som att "jahapp. det kommer verkligen inga valpar nu". 

När jag kom hem från vårt firande vid 02:00 satte jag larm och höjde volymen på telefonen så mycket det gick för att höra om Tina skickade sms. OCH DET GJORDE HON! Men jag vaknade inte för jag måste sovit som en tjock gris. SÅ TRÖTT. 

Jag vaknade vid nio och kollade telefonen och kunde knappt förstå vad jag såg. Tina hade skickat en bild och det var PÅ VALPARNA!!!! Jag släckte ner telefonen och la den bredvid mig, kollade upp i taket och tänkte - "är det sant?" och där kom glädjetårarna. Som jag väntat på detta, jag har väntat så länge och så intensivt. När Tina ringde och berättade det hemska tidigare i våras stod jag i en fårhage med Dessie och grät tysta tårar. Men Tina sa "jag har en kull planerad som kommer i sommar, då får du hem valpen i augusti". Det var meningen att jag skulle ha en valp från Flamman. 

Elva valpar kunde jag räkna till på bilden. Det är så fantastiskt. Jag vet knappt vad jag ska skriva. Jag har ingen aning om vilken av hundarna som är min framtida, men någon är det. En av dom små små små vaniljhärtanen som ligger där ska komma hem till oss. <3 

Jag är så glad att jag har Tina som uppfödare. Hon är en underbar människa och hon tillåter mig tjata och tjata och fråga fråga fråga! 


Om ungefär tre veckor ska jag komma och hälsa på dom. Jag kan knappt bärga mig! HON ÄR HÄR! 

Min midsommarnattsdröm <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar