onsdag 4 juni 2014

En klassiker

Jag är en riktig prylnörd. Jag vet inte hur många koppel, halsband, selar, leksaker osv jag har som jag inte ens använder. Men jag köper och efter ett tag märker jag om det är något för mig.

En riktig klassiker som jag tänker att alla borde ha är ett skönt och mjukt läderkoppel. Jag använder mitt väldigt ofta. Det finns i alla prisklasser och från olika djur, jag skulle vilja ha ett i älg. Men detta svarta normala är en favorit här hemma! 

Viktigt för mig är haken. Jag gillar inte pistolhake särskilt mycket. Känns inte lika säkert och hållbart som karbinhake. Så det väljer jag alltid. Finns det inte så tar jag givetvis pistol om det är ett koppel jag vill ha. Men jag föredrar helt klart karbin.



Dessies koppel. Jag köpte det för två år sedan cirka och är mjukt och skönt.

På Ullared köpte jag ett till valpen också! Det tunnaste. Det kommer vara bra att ha i början. Det väger inte mycket alls och det är redan mjukt. Vissa av de större storlekarna kan vara leta stela i början. Tyvärr fanns det bara i pistolhake. Men det får duga! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar