tisdag 17 juni 2014

Big mama!


Tina la upp en bild på Flamman igår och jag blev så himla glad. Där i puttrar en hel drös med valpar runt och en av dom är MIN. Vår nya lilla familjemedlem ligger där innanför och myser. 

Jag tänker ofta på valpen. Vart matskålarna skall stå, vad hon ska äta, på alla fina matchande halsband hundarna kommer kunna ha, valpbus, vad hon ska heta och tadaaaaa; kurser! 

Det finns så himla mycket man kan sysselsätta sig som hundmänniska idag. Doga, agility, rally, freestyle, specialsök och jag tycker det är så roligt! Min tanke om valpens framtid är inte bestämd. Jag har märkt att många säger/vill att deras nästa hund SKA TÄVLA i agility, IPO, lydnad osv. Jag tänker mest att jag ska testa det jag tycker verkar intressant och därefter märker jag vad hunden tycker är roligt också. Sedan är det klart att jag önskar att hon kommer gilla agility tex, eftersom det är så himla roligt. Jag vill gå lite olika retrieverträningar på HallåHund också. Verkar jädrigt spännande! 

Men tanken av att jag skulle ha en bestämd framtid för min lilla vaniljbakelse får mig att få dåligt samvete. Ibland känns det som att det lika gärna kan kvitta här i hundvärlden om man ändå inte tänkt tävla. Mer om det blir det i ett eget inlägg, kanske. Finns mycket att skriva och fundera på.

Imorgon har jag öppning på jobbet. Det var typ två år sedan jag öppnade sist men jag gillar det. Man hinner jobba och göra massa saker resten av dagen. Första barnet kommer klockan 06:00 och jag måste upp halv fem. BAH! Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar