lördag 5 april 2014

Francis





En gång i tiden hade jag en katt i en vecka. Lilla Ceasar blev en liten Francis hos oss och den katten besitter en stor och fin personlighet. Detta skriver JAG som inte ens trodde jag någonsin skulle ha en katt. Konstigt djur. Men efter en dag med denna så längtade jag hem till honom när jag var på mitt dåvarande jobb. Han låg tätt mot kroppen när jag kollade film, pratade och var som en riktig kompis. Dessvärre tål inte Niclas katter men vi ville verkligen testa om han möjligtvis skulle klara av Francis, det gick bara i några dagar. När jag behövde ringa till Emma och berätta att det inte gick brast hjärtat. När vi lämnade tillbaka honom visste jag att det var sista gången vi skulle ses och jag ville ju mer än allt ha kvar honom. Jag grät som ett barn och kunde knappt lämna lägenheten och åka hem. Med en tom bur. Usch. Den silkeslena pälsen saknar jag ibland, speciellt när jag ser bilder på honom. Fina katt. Jag hoppas för allt i världen att du har det bra där du är idag. <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar